lördag 29 januari 2011

Ny uppdatering

Igår var sista dagen för min säljorder på Kilsta och som tur var gick den igenom. Nu har jag drygt 7 500 kr i likvider. En tänkbar plan är att köpa mer Starbreeze och sälja dessa efter uppgången som kommer 1 mars. Sedan slänger jag in mer pengar i Björn Borg, som kommer fortsätta stiga ända fram till x-datumet* för utdelningen. Jag säljer Björn Borg och har förhoppningsvis gått plus en skaplig summa. Någonstans mellan 7 000 och 11 000 kr räknar jag med att ta hem genom Starbreeze före skatt då jag tror att den stiger till mellan 25 och 30 öre. Detta plus inköpskostnaden gör att jag har mellan 22 000 och 26 000 kr i likvider efter att ha sålt Starbreeze. Björn Borg kanske ligger på mellan 72 och 75 kr då så jag skulle kunna få mellan 290 och 360 aktier utöver de 100 jag redan har. Det skulle kunna ge en vinst på mellan 5 och 10 kr per aktie grovt räknat. Någonstans mellan 2 000 och 4 500 kr borde jag kunna tjäna på Björn Borg. Sammantaget skulle jag ha någonstans mellan 50 000 och 60 000 kr totalt på mitt Avanza Mini-konto i mitten av april. Då är det dags att flytta upp till Avanza Bas och köra en kapitalförsäkring.

Så ser min plan ut. Givetvis finns det en risk att Starbreeze störtdyker efter 1 mars om de inte kommer med något som glädjer nördarna och det kan också vara så att aktien stiger betydligt mindre än jag räknar med. Björn Borg kanske inte alls utvecklar sig som jag tror. Det hela är ytterst spekulativt och det ska bli mycket spännande att se hur rätt jag kommer att få!

Jag har fått ett par förfrågningar om att jag ska lägga ut mer detaljer kring mitt innehav och det klart jag kan göra det! Så här ser det ut i dagsläget:



Något annat som efterfrågas?

Noterade för övrigt att dollarn är nere på runt 6,50, vilket är väldigt trevligt ifall det skulle bli något av mina bilplaner!

*X-datumet är det datum då man måste äga aktien för att få ta del av utdelningen.

2 kommentarer:

JB sa...

Kanske inte är en så dum idé att sälja av BB innan utdelning. Får väl se vad utdelningen blir och var kursen hamnar därefter. Rör den sig upp mot 80 som du spått tidigare är det nog ingen dum idé.

Ungdomsmiljonären sa...

Föutsatt att du har vinstutdelningen medräknat i vad du förlorar om du säljer :)