fredag 25 februari 2011

Starbreeze har ny VD

Blev lite förskräckt när jag loggade in på Avanza på en rast och såg att Starbreeze gått ned till 18 öre. När jag läste nyheterna om bolaget såg jag att VD:n har avgått på grund av en ny tjänst och att vice VD:n har klivit upp ett steg. Kursen återhämtade sig dock snabbt, så det var ingen fara på taket. 20 öre var slutkursen. I övrigt har börsen varit lika underlig som vanligt under den gångna veckan. På tisdag är det dags för GDC och då ska Starbreeze presentera info om sitt kommande spel. Det är förvisso inget som släpps till allmänheten, men det brukar alltid sippra ut lite skvaller, så det ska bli spännande! EA är så stora och vet vad de pysslar med, så om de har förtroende för Starbreeze så har jag också det.

Lönen har kommit, så 6 000 kr ska placeras någonstans. Jag har dessutom 5 000 kr i kontanter som ligger hemma och skräpar, så de ska också in någonstans. Björn Borg har tappat en del i värde, så det kanske är läge att utöka innehavet där, annars köper jag mer Starbreeze. Det var synd att jag inte hade hunnit föra över pengarna till Avanza under dagen, annars kunde jag har utökat innehavet på 18-19 öre. Jag har helgen på mig att bestämma mig.

Akelius har överlägset bäst räntor på sina sparkonton, så ett alternativ vore att slänga in en slant där. Räntorna är dock på väg uppåt, så mer än 4 månader skulle jag inte vilja binda på i dagsläget. Det ger 4 % och deras konto utan bindningstid ger 3 %. Binder man på 12 månader får man 5 %, men det tror jag kommer öka inom några månader så det avråder jag ifrån.

Så här ser det ut i dagsläget:



Mycket rött fortfarande, men det är inget att oroa sig för. Jag har en positiv syn på framtiden.

Inga kommentarer: