fredag 18 februari 2011

Siffrorna är rödare än Ohly

Den senaste veckan har inte varit någon höjdare. Samtliga värdepapper förutom Starbreeze har sjunkit. Björn Borg har gjort ett nytt dyk som jag inte har hittat någon anledning till. Det är lite oroande och gör mig fundersam, men jag väljer ändå att ligga kvar och avvakta. I och med den höga direktavkastningen kommer aktien att stiga inför utdelningen, allt annat vore högst besynnerligt!

Jag ligger ändå plus 7,6 % sedan jag började i december, vilket är väldigt bra. Starbreeze var upp på 22 öre och vände igår, men rapporten var egentligen rätt obetydlig, det är 1 mars som är det viktiga datumet!

Nästa vecka är det dags för lön och då får jag ta mig en funderare över var jag ska slänga in pengarna. Räntorna på sparkontona borde börja röra sig uppåt snart, så det kan vara en idé att säkra lite pengar i den formen också, för att sprida riskerna. Börsen känns väldigt instabil för tillfället.

3 kommentarer:

Ungdomsmiljonären sa...

Ryktas om att releasen skjuts upp till april när det gäller starbreeze.
Har köpt in mig igen också. dum som man är. :)

Coffe sa...

Inte alls dumt tror jag. :-)

JB sa...

Nej jag begriper inte heller vad som händer med BB. Som jag skrev i mitt inlägg känns bolaget på rätt väg. Artur Engel och gänget är duktiga och kassaboken är stark. Bibehållen utdelning kring 5 kronor verkar rimligt vilket ger knappa 8% i direktavkastning.