fredag 11 februari 2011

Tråkig vecka för min portfölj

Allt utom Björn Borg har tappat i värde. Starbreeze var på väg uppåt bra i början av veckan, men slutade sämre. Antagligen är det många som vill plocka hem vinsten de har gjort. 17 februari släpps en delårsrapport och det ska bli intressant att se vad följden blir av detta!

I praktiken har inte Starbreeze minskat i värde för mig. När den låg i 21 öre var det väldigt lång säljkö på 21 öre, vilket innebär att jag hade fått sälja den för 20 öre. Idag var det väldigt kort säljkö på 20 öre, vilket innebär att jag hade kunnat sälja den för samma pris som i början av veckan. Förändringar på ett öre i Starbreeze motsvarar runt 10 kr i H&M. Skillnaden är att H&M inte handlas för antingen 210 eller 220 kr, utan det finns en mängd nivåer däremellan. Jag väljer ändå, av enkelhetsskäl, att redovisa slutkursen för dagen när jag gör mina uppdateringar.

Inga kommentarer: