onsdag 27 april 2011

Småpengar gjorda i dag också.

I morse släpptes Volvos rapport, men också Ericssons. Ericsson släppte en kanonrapport och jag gick in och köpte 150 st för 86,70 som jag sedan sålde för 88,95. Efter courtagen blir det 260 kr i vinst. Inte mycket, men jag säger samma som i går; det är 260 kr mer än jag hade haft om jag inte gjort något.

Starbreeze har vänt uppåt igen, vilket var synd. Jag hade hoppats kunna komma in för 16 öre. Jag avvaktar ett tag till och ser om jag kanske kan komma in på 17 öre. Det känns inte så troligt att den kliver upp på 19 öre utan några nyheter, så jag känner mig inte så stressad. Avanzas app till iPhonen är riktigt bra att ha. Det är lätt att hålla koll.

Björn Borg sjönk med 3,25 kr, vilket var helt okej med tanke på att det var första dagen för handel utan rätt till utdelning idag. Utdelningen ger 5,20 kr, så nedgången var inte farlig alls. Antagligen eftersom kursen redan sjunkit kraftigt på sistone. Nu är det bara att hoppas att det vänder upp igen!

Vi har kommit ett steg närmare inköp av hus. Säljaren har accepterat vårt skambud, men det finns ett dödsbo som också ska säga sitt först. Nu är det bara att vänta och se.

3 kommentarer:

Aktie-väktaren sa...

Glöm inte skatta för vinsten.
Anledningen att jag brukar undvika snabba affärer är böket med skatten.

Sen erkänner jag mig väl också till den långsiktiga skolan överlag men lite små och snabba affärer hade jag nog genomfört om jag sluppit skatteböket!

Coffe sa...

Jag har en kapitalförsäkring, så det är inga problem! :-)

Aktie-väktaren sa...

Dåså :)