torsdag 31 mars 2011

Säljer Starbreeze tillfälligt

Starbreeze var nere och touchade 15 öre idag. Om man jämför köp- och säljsidan så finns det inget som tyder på att den inte går ned ännu mer. Därför lade jag in en säljorder på 16 öre, vilken borde gå igenom i morgon. Efter det hoppas jag att aktien kommer sjunka ytterligare några öre så att jag kan kliva in igen, den här gången i en kapitalförsäkring. Jag har fortfarande stora förhoppningar på aktien, men har svårt att se att det kommer släppas något innan E3-mässan i sommar. Då aktiekursen styrs väldigt mycket av rykten, förhoppningar och spekulationer som är helt tagna ur luften, tror jag att det kan bli dags att gå in i Starbreeze igen framåt sommaren för runt 10-12 öre.

Det vore förstås tråkigt och snöpligt om det skulle släppas nyheter under tiden som jag inte har några aktier, för när det väl kommer nyheter så handlar det säkerligen om en uppgång på ett flertal ören, men jag har som sagt svårt att se att något kommer innan sommaren. Starbreeze tiger verkligen som muren och har så gjort under hela projektets gång.

Det är inte roligt att sälja när man ligger 3 000 kr back, men jag vill ju ändå skaffa en kapitalförsäkring och jag tror inte att det kommer något bättre läge att sälja, utan det blir nog snarare bara sämre.

Jag hittar inte någon info om när X-datumet för Björn Borg äger rum. Förra året var det 16 april. Jag gissar att kursen kommer att stiga till strax över 70 kr innan det blir en rejäl dipp efter X-datumet. Det borde kunna ge några kronor att utöka innehavet där för att sedan sälja av det direkt före dagen X. Med min vanliga tur sjunker väl kursen under de dagarna så att jag måste sälja med förlust där också. Jag medger gärna att jag i ärlighetens namn inte har särskilt mycket koll på vad det är jag pysslar med, men alla är vi barn i början!

H&M gick ned rätt kraftigt idag efter en rapport som inte uppfyllde förväntningarna. Det är inget som oroar.

Tidigare skrev jag om mina planer på att åka till USA och köpa en bil. De ligger på hyllan fram till nästa år. Det är ett rätt stort projekt och jag funderar nu lite löst på att prova att köra i mindre skala och börja med att importera en bil från Tyskland. Euron är hyfsat billig och utbudet är enormt. Det är nog inte helt omöjligt att göra en bra affär. Vidare efterforskning ska göras innan beslut tages.

4 kommentarer:

Zod3r sa...

Du gör sannolikt rätt gällande SB. Men ser man till det totala orderdjupet (5 nivåer) så vill folk (i skrivande stund) ut till ett GAV på 1,15M medans folk vill in till ett GAV på 4,4M.

M.a.o krävs det rejält många fler som tänker som dig för att driva ner kursen rejält. Du borde garanterat hinna komma in på 0,15-0,16 igen, men lägre.... tveksamt.

Anonym sa...

Du kanske ska titta på dina första inlägg och justera din strategi en aning, skit i starbreeze, enquest och andra "högrisk"-företag och satsa på lite mer värdeinvestering! Köp några investmentbolag vetja!

/Per

Anonym sa...

Jag satsar just nu på Stora Enso där jag har en målkurs på 80kr på medellång sikt. Sen är det dags att ta position Tele2 B anser jag, klev in för ngn vecka sedan. Annars så tror jag också på SB, har en stort innehav och hoppas att nyhetsflödet snart kommer igång, skulle inte våga att stå utanför... imo
//Papi

Ungdomsmiljonären sa...

Tråkigt att säga det, men du gjorde fel. Du kunde sålt på 18 idag.